En integrasjon med DNB bedriftsbank gjør det enklere å få kontroll på regnskapet ditt:
- Få kontoutskrifter fra nettbanken automatisk inn i Fiken og bruk disse som utgangspunkt for regnskapsføring.
- Send utbetalinger for kjøp, lønn, mva ol. direkte fra Fiken til nettbank.
- Se saldo på konto i nettbanken på forsiden av Fiken og når du gjør bankavstemming.
Hvordan bestiller jeg integrasjonen?
Du starter bestillingen fra Foretak -> Abonnement/Moduler:
Oppgi Bruker ID som du har i bedriftsnettbanken til DNB, og trykk "Inngå avtale om integrasjon med DNB for 49 kr/mnd":
Du blir nå videresendt til DNB (hvis du ikke blir det, kan du klikke her for å åpne bestillingssiden til DNB i en ny fane). På DNB sin bestillingsside, fyll eventuelt inn din bruker-id og klikk "Gå videre":
Logg deg inn i nettbanken ved å klikke på ønsket metode og klikk "Neste":
Velg "Fiken" og hvilket foretak du ønsker integrasjon mot og klikk "Neste":
Huk av her hvis du ønsker at kontoutskrifter automatisk skal sendes fra DNB til Fiken og klikk "Neste":
Huk av her hvis du ønsker Utbetaling i DNBs nettbank og klikk "Neste":
Legg inn kontaktinformasjonen din og klikk "Neste":
Trykk "Bekreft" for å fullføre bestillingen:
Du vil da få en bekreftelse:
Hva skjer når intergrasjonen er bestilt?
Når du har bestilt integrasjon mot Fiken hos DNB, skal du få en bekreftelse på e-post fra DNB om at bestillingen er mottatt, senest i løpet av en dag. Deretter kan det ta en dag eller to før Fiken også får beskjed om bestillingen. Det kan derfor ta inntil tre virkedager før du mottar en e-post med avtalebekreftelse fra Fiken om at alt er satt opp.
For å se en status på bestillingen kan du i Fiken gå til Annet -> Import fra nettbank:
Ved klikke på "Se detaljer" får du mer informasjon om status for integrasjonen:
Vanlige spørsmål
Hvor kan jeg se om integrasjonen er satt opp riktig?
Det står fortsatt "Venter på aktivering i nettbank"?
Integrasjonen er aktivert, men jeg ser fortsatt ingen kontoutskrifter under Annet -> Import fra nettbank?
Fiken mottar bare transaksjoner fra banken hvis det har vært bevegelse på konto. Disse samles opp og vises i en kontoutskrift ukentlig, vanligvis på mandag eller tirsdag morgen. Det betyr at hvis Fiken har mottatt transaksjoner tirsdag ettermiddag, kan det hende disse ikke blir synlige i en kontoutskrift under Annet -> Import fra nettbank før påfølgende mandag.
Hvordan endrer jeg integrasjonen eller bestiller jeg integrasjon for flere av bankkontoene mine?
Mer informasjon
- Import fra nettbank: Hvordan du legger inn kontoutskrifter og bruker disse til å registrere kjøp og salg.
- Last ned kontoutskrifter fra nettbank: Hvordan du manuelt laster ned kontoutskrifter fra DNB bedrifttsnettbank.
- Import fra nettbank // film: En kort video som viser hvordan du legger inn kjøp og salg i Fiken med utgangspunkt i en kontoutskrift.
- Utbetaling i DNB bedriftsnettbank: Forklaring av hva det vil si å kunne sende utbetalinger til DNB bedriftstnettbank.