Du kan sende fakturaer og purringer som brev ferdig frankert og sendt i posten. Nedenfor ser du hvordan du gjør dette.
Sende faktura eller påminnelse som brev
Etter at du har opprettet en faktura, purring eller ordrebekreftelse, vil du i neste vindu få opp alternative måter å sende dette til kunden din på. For å kunne sende brev må du ha registrert adressen til kunden på kundekortet. Velg deretter "Brev" for å sende fakturaen:
Ofte stilte spørsmål
Hva koster tjenesten?
Tjenesten koster 19 kr per sendte faktura/purring.
Hvem kan jeg sende til?
Du kan sende til kunder med adresse i Norge.
Jeg glemte å registrere adressen til kunden før jeg lagde fakturaen?
Hvis du har glemt å legge inn adressen på kunden før du lagde fakturaen må du kreditere fakturaen først som vist her: kreditere faktura. Deretter kan du endre kundens informasjon, klikk på Oversikt -> Kunder -> Velg aktuell kunde -> Rediger kontaktinformasjon for å gjøre dette. Du kan deretter opprette en ny faktura.
Hva skjer med vedleggene?
Det er kun faktura/purring som kan sendes i brev, eventuelle vedlegg vil ikke bli med.
Hva gjør jeg hvis det er en feil på fakturaen jeg har sendt?
Det er ikke mulig å stoppe en faktura som du allerede har sendt som brev. Du kan enten ta kontakt med kunden din eller sende en ny, riktig faktura med forklaring for å rette opp dette.
Mer informasjon
- Her ser du hvordan du oppretter en faktura: Faktura