Du kan sende fakturaer og purringer som brev ferdig frankert og sendt i posten. Nedenfor ser du hvordan du gjør dette.

Sende faktura eller påminnelse som brev

Etter at du har opprettet en faktura, purring eller ordrebekreftelse, vil du i neste vindu få opp alternative måter å sende dette til kunden din på. For å kunne sende brev må du ha registrert adressen til kunden på kundekortet. Velg deretter "Brev" for å sende fakturaen: 

Ofte stilte spørsmål

Hva koster tjenesten?

Tjenesten koster 19 kr per sendte faktura/purring.

Hvem kan jeg sende til?

Du kan sende til kunder med adresse i Norge.

Jeg glemte å registrere adressen til kunden før jeg lagde fakturaen?

Hvis du har glemt å legge inn adressen på kunden før du lagde fakturaen må du kreditere fakturaen først som vist her: kreditere faktura. Deretter kan du endre kundens informasjon, klikk på Oversikt -> Kunder -> Velg aktuell kunde -> Rediger kontaktinformasjon for å gjøre dette. Du kan deretter opprette en ny faktura.

Hva skjer med vedleggene?

Det er kun faktura/purring som kan sendes i brev, eventuelle vedlegg vil ikke bli med.

Hva gjør jeg hvis det er en feil på fakturaen jeg har sendt?

Det er ikke mulig å stoppe en faktura som du allerede har sendt som brev. Du kan enten ta kontakt med kunden din eller sende en ny, riktig faktura med forklaring for å rette opp dette.

Mer informasjon

  • Her ser du hvordan du oppretter en faktura: Faktura