En integrasjon med Sparebanken Møre gjør det enklere å få kontroll på regnskapet ditt:

  • Få kontoutskrifter fra nettbanken automatisk inn i Fiken og bruk disse som utgangspunkt for regnskapsføring. 
  • Send utbetalinger for kjøp, lønn, mva ol. direkte fra Fiken til nettbank. 
  • Se saldo på konto i nettbanken på forsiden av Fiken og når du gjør bankavstemming.

Hvordan bestiller jeg integrasjonen?

Du starter bestillingen fra Foretak -> Abonnement/Moduler: 

Klikk på "Start bestilling av Sparebanken Møre-integrasjon":

Du blir nå videresendt til Sparebanken Møre, og fyller ut et bestillingsskjema der:

Fyll ut resten av informasjonen og signer med BankID:

Hva skjer når intergrasjonen er bestilt?

Når du har bestilt integrasjon mot Fiken hos Sparebanken Møre, skal du få en bekreftelse på e-post fra banken om at bestillingen er mottatt, senest i løpet av en dag. Deretter kan det ta en dag eller to før Fiken også får beskjed om bestillingen. Det kan derfor ta inntil tre virkedager før du mottar en e-post med avtalebekreftelse fra Fiken om at alt er satt opp. 

For å se en status på bestillingen kan du i Fiken gå til  Annet -> Import fra nettbank:

Ved å klikke på "Se detaljer" får du mer informasjon om status for integrasjonen:

Vanlige spørsmål

Hvor kan jeg se om integrasjonen er satt opp riktig?

Merk at det kan ta noen dager fra du har bestilt til integrasjonen er aktiv. Du kan se status under Annet -> Import fra nettbank i Fiken.

Det står fortsatt "Venter på aktivering i nettbank"? 

Du skal vanligvis få bekreftelsen fra Sparebanken Møre på at integrasjonen er satt opp i løpet av en dag. Så kan det ta en dag eller to før Fiken også får beskjed fra banken. Dersom det har gått mer enn tre virkedager siden du bestilte kan det være lurt å kontakte Sparebanken Møre sin kundeservice.

Integrasjonen er aktivert, men jeg ser fortsatt ingen kontoutskrifter under Annet -> Import fra nettbank?

Fiken mottar bare transaksjoner fra banken hvis det har vært bevegelse på konto. Disse samles opp og vises i en kontoutskrift ukentlig, vanligvis på mandag eller tirsdag morgen. Det betyr at hvis Fiken har mottatt transaksjoner tirsdag ettermiddag, kan det hende disse ikke blir synlige i en kontoutskrift under Annet -> Import fra nettbank før påfølgende mandag.

Mer informasjon