Når du har opprettet en faktura finner du den igjen under Salg -> Faktura-/salgsoversikt.

Ved å klikke på den lille pila til høyre får du forskjellige valg for denne fakturaen. Disse valgene er også tilgjengelige om du klikker deg inn på selve fakturaen.

Alternativene som vises er basert på lover og regler. For eksempel vil det ikke være mulig å sende purring før forfall, legge på gebyr eller starte inkassoprosessen før 14 dager etter forfall.

Hvis du klikker på en av fakturaene i oversikten vil du få flere valg for ting du kan gjøre med denne fakturaen, som å tapsføre den, legge til flere bilag, sende fakturaen på nytt etc.

Hvis du vil endre forfallsdato, kan du gjøre det her, men det forandrer ikke selve fakturaen, da dette ikke er lov av hensyn til regnskapsregler. En eventuell endring av forfallsdato er altså noe du kan gjøre hvis du for din egen del vil angi at du f.eks har gjort en muntlig avtale med kunden om at fakturaen kan betales senere.

Hvis forfallsdatoen har passert, kan du klikke på en knapp for å se en "Veiviser for forfalt faktura":

Her vil du få forskjellige valg avhengig av hva du ønsker å gjøre med denne fakturaen videre:

Mer informasjon

Se her for ytterligere informasjon om det forskjellige måtene du kan følge opp en faktura på